štvrtok, 29. januára 2015

Fitness a cvičenie -1. Kardio

Chceli by sme sa podeliť o naše skúsenosti a "rutiny" ohľadom fitness. Vyskúšali sme už veľa druhov cvičení a preťahovačiek strečingov. Niektoré lepšie, iné sme robili s nechuťou a niektoré boli neefektívne. Je pravda, že každý z nás má iné telo a na každého platí niečo iné. No možno práve Tebe sa toto zíde.

Pod slovom MUČENIE KARDIO je možné si predstaviť mnoho významov. Náš prvý kontakt s ním tiež nebol priateľský, ale teraz sme za neho, dá sa povedať, vďačné.





Každý tréning, či už silový alebo kondičný, začíname 10 minútovým behom. Rýchlosť od 8 do 10 km/h . Je dobré rýchlosti meniť hlavne, ak chcete stratiť hmotnosť, ale naopak sa nesústrediť kvôli úbytku hmotnosti len na kardio. O tom potom...

Po behu si dáme pauzu na doplnenie tekutín a hneď potom berieme fľašku švihadlo do ruky a najbližších 10-15 minút si skáčeme a skáčeme a sa potíme.. Pri skippingu (švihadlovaní) je dôležité mať dobré švihadlo a aj správnu dĺžku.

Ak sa rozhodnete pre kúpu švihadla, dôležité je či ste už niekedy skákali a či skákať viete. Je to ľahké, len si treba nájsť spôsob, ako nato. Švihadlo s ktorým ste sa stretli už v detstve a ktoré predáva väčšina obchodov je  "lankové" ( na obrázku vľavo). Toto švihadlo je dobré pre začiatočníkov, pretože je ľahké a tak aj keď sa s ním švihnete neublížite si. Skákanie na ňom je náročné, pretože vďaka svojej váhe sa točí pomalšie - ale je lepšie sa naučiť skákať najprv na ňom. Švihadlo na obrázku vpravo budeme volať "gumové" , toto je lepšie začať používať až keď budete bez problémov skákať viacerými spôsobmi na tom prvom. Je vyrobené z gumy, je ťažšie a točí sa s ním oveľa rýchlejšie. Švihnutie ním ale poriadne bolí tak POZOR! :)

Pri skákaní je dôležité striedať spôsoby a neprestávať. Raz  dopredu, potom dozadu, na pravej nohe, ľavej, pomaly, rýchlo...hlavne SKÁČTE!. Na internete je veľa videí, kde sú zobrazené rôzne spôsoby skákanie, aby to časom nenudilo. Švihadlo je veľmi účinné kardio, pretože okrem spaľovania posilňujete ruky a nohy (hlavne lýtka) a výsledky na seba nenechávajú dlho čakať.

A ešte nakoniec niečo ku dĺžke - postavte sa doprostred švihadla jednou nohou a rúčky švihadla napnite smerom nahor. Pre začiatočníkov by mali byť rúčky na úrovni ramien, pre pokročilých na úrovni podpazušia. Väčšina dnešných švihadiel ma odšrubovateľné konce, takže sa to dá ľahko nastaviť.






A vraciame sa k tomu "O tom potom..". Ak chcete schudnúť, kardio stačiť nebude. Verte či áno, silové tréningy sú omnoho účinnejšie než behanie, skákanie a pod. Rozdiel? Pri kardiu síce stratí Vaše telo tuk, ale nič na miesto toho tuku nepríde. Naopak pri silových tréningoch tuk nahrádzajú svaly, zároveň ho spevníte.




Nezabudnite na dopĺňanie tekutín!

Samozrejme nás poteší každá odozva od Vás a Vaše skúsenosti, či názory.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára